In postarea de astazi, avand in vedere trend-ul ascendent,voi dezvolta subiectul nuntilor la cort, incerc sa va dau cateva sfaturi practice care sa va ajute in decizia finala.
E clar ca cine este interesat de acest subiect, s-a saturat de varianta ballroom-urilor asemanatoare si de tumultul orasului, de aceea se gandesc la varianta cortului, de obicei amplasat intr-o zona aerisita cu mult verde si eventual o apa in imprejurimi.
Prima varianta si cea mai comoda, este varianta unui cort permanent, optiuni fiind destul de multe, atat in oras cat si in zonele apropiate oraselor mari.Pentru aceasta varianta sfaturile sunt destul de putine, restul sunt detalii care se discuta cu reprezentantii locatiei :
- in primul rand aisgurati-va ca pavilionul/cortul este unul de buna calitate, rezistent, care nu se misca la orice adiere de vant, care nu are gauri in plafon sau podeaua subreda.Puteti verifica aceste detalii la vizionare, alegeti o zi in care vremea este mai capricioasa.
- Al doilea aspect este climatizarea, asigurati-va ca in caz de vreme caniculara temperatura in cort va fi otpima, daca exista varianta de deschidere a cortului pe cel putin doua laterale este in regula, altfel va trebui sa verificati daca locatia va pune la dispozitie aparate de ventilat.
- Ignifugarea, cu noile legi aparute ar trebui sa intrebati si acest detaliu, in afara de asta este si un plus de element de siguranta.
- Verificati daca bucataria este proprie la fel si toaletele.
- Daca pozitinarea cortului este intr-o zona fara alee de acces pavata, ar fi bine sa va ganditi la o varianta de a improviza aceasta alee.
- Electricitate, discutati despre puterea electrica pusa la dispozitie de locatie si de varianta unui generator de back-up.
- Cum am mai precizat intr-o postare anterioara, asigurati-va ca nu sunt probleme cu poluarea fonica.
Varianta a doua este cea in care v-ati gasit un loc ideal, dar va trebui sa va ocupati de tot ce inseamna logistica evenimentului.Desigur ca si aici exista variante simplifacate, cum ar fi firmele de organizari care va spun ca se ocupa de toate serviciile, insa va sfatuiesc sa analizati putin varianta aceasta. Intrebarea de la care trebuie sa plecati este : un vanzator de corturi poate si sa gateasca? Cu siguranta nu, ceea ce inseamna ca, bineinteles cu exceptii, firmele de organizari doar intermediaza contracte cu firme specializate pe fiecare serviciu in parte.Din asta puteti concluziona singuri ca discutam de niste comisioane, de compromisuri cum ar fi: un meniu de mancare nesatisfacator sau decoruri diferite fata de ceea ce va doreati.Bine, atunci cu ce sa incepem? Pai sa incepem lista cu pasii de urmat, pentru o nunta ideala la cort :
- identificati furnizorii cei mai buni pentru inchirierea cortului, exista pe piata cateva variante foarte bune ( recomandari nu fac decat la cerere).Ce ar trebui sa cuprinda oferta : cortul, pardoseala,
mocheta, drapaje, candelabre, mese si scaune, vesela si tacamuri.
- Meniul de mancare, cea mai buna varianta este sa apelati la o echipa de bucatari, in aceasta varianta va ocupati de achizitionarea produselor iar echipa se ocupa de gatit.Tot ce inseamna partea de echipamente necesare poate fi inchiriata de la firme specializate, desi pare greu, credeti-ma ca nu este un necesar prea mare; bucatarul va poate face o lista cu tot ce este nevoie.A doua varianta este firma de catering, insa aceasta optiune presupune un compromis, acela de a servi mancare reincalzita, daca nu va dranjeaza acest aspect, mai cu seama daca alegeti un meniu tip bufet, optati pentru aceasta varianta.
- Pentru pachetul de bauturi apelati la firmele de dstributie care lucreaza si cu optiunea de retur sau inchiriati un bar mobil cu tot cu pachetul inclus.Pentru vin discutati direct cu podgoriile vizate, veti fi surprinsi de preturile si de seriozitatea oferite de acestia.Racoritoarele este cel mai usor sa le comandati de la distribuitori sau sa mergeti sa le achizitionati de la magazinele mari.Pentru cantitati cititi postarea "pachet de bauturi".
- Toaletele le puteti inchiria de la firme specializate, cautati variante potrivite pentru un astfel de eveniment (toalete vip :), am zis ca nu fac recomandari dar aici nu am incotro), nu mergeti pe varianta toalete ecologice clasice, desi pretul este mai tentant.
- Electricitate, daca nu aveti posibilitatea de a va cabla la o sursa fixa, apelati la firmele care inchiriaza generatoare, nu mergeti pe varianta de a folosi generatoare imprumutate sau proprii, firmele specializate va asigura si asistenta si varianta de inlocuire in caz de defectiune.
- Nu uitati sa nchiriati un camion sau rulota frigorifica, este cea mai comoda varianta atat pentru depozitarea bauturilor cat si a produselor alimentare.
- Tineti cont de asemenea si de recomandarile de mai sus.
Restul de detalii sunt ca la orice locatie : furnizori pentru decor, muzica, tort etc; toti furnizorii se deplaseaza in orice colt, asa ca mergeti pe variantele preferate.
Daca aveti nevoie de mai multe detalii, nu ezitati sa imi trimiteti mesaje :), raspund fara echivoc.
E clar ca cine este interesat de acest subiect, s-a saturat de varianta ballroom-urilor asemanatoare si de tumultul orasului, de aceea se gandesc la varianta cortului, de obicei amplasat intr-o zona aerisita cu mult verde si eventual o apa in imprejurimi.
Prima varianta si cea mai comoda, este varianta unui cort permanent, optiuni fiind destul de multe, atat in oras cat si in zonele apropiate oraselor mari.Pentru aceasta varianta sfaturile sunt destul de putine, restul sunt detalii care se discuta cu reprezentantii locatiei :
- in primul rand aisgurati-va ca pavilionul/cortul este unul de buna calitate, rezistent, care nu se misca la orice adiere de vant, care nu are gauri in plafon sau podeaua subreda.Puteti verifica aceste detalii la vizionare, alegeti o zi in care vremea este mai capricioasa.
- Al doilea aspect este climatizarea, asigurati-va ca in caz de vreme caniculara temperatura in cort va fi otpima, daca exista varianta de deschidere a cortului pe cel putin doua laterale este in regula, altfel va trebui sa verificati daca locatia va pune la dispozitie aparate de ventilat.
- Ignifugarea, cu noile legi aparute ar trebui sa intrebati si acest detaliu, in afara de asta este si un plus de element de siguranta.
- Verificati daca bucataria este proprie la fel si toaletele.
- Daca pozitinarea cortului este intr-o zona fara alee de acces pavata, ar fi bine sa va ganditi la o varianta de a improviza aceasta alee.
- Electricitate, discutati despre puterea electrica pusa la dispozitie de locatie si de varianta unui generator de back-up.
- Cum am mai precizat intr-o postare anterioara, asigurati-va ca nu sunt probleme cu poluarea fonica.
Varianta a doua este cea in care v-ati gasit un loc ideal, dar va trebui sa va ocupati de tot ce inseamna logistica evenimentului.Desigur ca si aici exista variante simplifacate, cum ar fi firmele de organizari care va spun ca se ocupa de toate serviciile, insa va sfatuiesc sa analizati putin varianta aceasta. Intrebarea de la care trebuie sa plecati este : un vanzator de corturi poate si sa gateasca? Cu siguranta nu, ceea ce inseamna ca, bineinteles cu exceptii, firmele de organizari doar intermediaza contracte cu firme specializate pe fiecare serviciu in parte.Din asta puteti concluziona singuri ca discutam de niste comisioane, de compromisuri cum ar fi: un meniu de mancare nesatisfacator sau decoruri diferite fata de ceea ce va doreati.Bine, atunci cu ce sa incepem? Pai sa incepem lista cu pasii de urmat, pentru o nunta ideala la cort :
- identificati furnizorii cei mai buni pentru inchirierea cortului, exista pe piata cateva variante foarte bune ( recomandari nu fac decat la cerere).Ce ar trebui sa cuprinda oferta : cortul, pardoseala,
mocheta, drapaje, candelabre, mese si scaune, vesela si tacamuri.
- Meniul de mancare, cea mai buna varianta este sa apelati la o echipa de bucatari, in aceasta varianta va ocupati de achizitionarea produselor iar echipa se ocupa de gatit.Tot ce inseamna partea de echipamente necesare poate fi inchiriata de la firme specializate, desi pare greu, credeti-ma ca nu este un necesar prea mare; bucatarul va poate face o lista cu tot ce este nevoie.A doua varianta este firma de catering, insa aceasta optiune presupune un compromis, acela de a servi mancare reincalzita, daca nu va dranjeaza acest aspect, mai cu seama daca alegeti un meniu tip bufet, optati pentru aceasta varianta.
- Pentru pachetul de bauturi apelati la firmele de dstributie care lucreaza si cu optiunea de retur sau inchiriati un bar mobil cu tot cu pachetul inclus.Pentru vin discutati direct cu podgoriile vizate, veti fi surprinsi de preturile si de seriozitatea oferite de acestia.Racoritoarele este cel mai usor sa le comandati de la distribuitori sau sa mergeti sa le achizitionati de la magazinele mari.Pentru cantitati cititi postarea "pachet de bauturi".
- Toaletele le puteti inchiria de la firme specializate, cautati variante potrivite pentru un astfel de eveniment (toalete vip :), am zis ca nu fac recomandari dar aici nu am incotro), nu mergeti pe varianta toalete ecologice clasice, desi pretul este mai tentant.
- Electricitate, daca nu aveti posibilitatea de a va cabla la o sursa fixa, apelati la firmele care inchiriaza generatoare, nu mergeti pe varianta de a folosi generatoare imprumutate sau proprii, firmele specializate va asigura si asistenta si varianta de inlocuire in caz de defectiune.
- Nu uitati sa nchiriati un camion sau rulota frigorifica, este cea mai comoda varianta atat pentru depozitarea bauturilor cat si a produselor alimentare.
- Tineti cont de asemenea si de recomandarile de mai sus.
Restul de detalii sunt ca la orice locatie : furnizori pentru decor, muzica, tort etc; toti furnizorii se deplaseaza in orice colt, asa ca mergeti pe variantele preferate.
Daca aveti nevoie de mai multe detalii, nu ezitati sa imi trimiteti mesaje :), raspund fara echivoc.
Comentarii
Trimiteți un comentariu